Батіг чи пряник: як зробити команду успішною, використовуючи коефіцієнт Лосада

Коефіцієнт Лосада — це ідеальне співвідношення похвали та критики. 

Науковці Емілі Гіфі та Марсіал Лосада дослідили ефективність 60 команд у великій компанії за такими критеріями, як фінансові показники, рейтинг задоволеності клієнтів та зворотний зв’язок членів команди.

Виявилося, що різницю між успішними та неуспішними командами визначає співвідношення позитивних і негативних зауважень, які учасники озвучують одне одному.

Що обрати?

Перед багатьма лідерами постає дилема: як зробити команду ефективнішою — давати більше позитивного зворотного зв’язку чи негативних («конструктивних») зауважень? 

З одного боку, тільки позитивні відгуки здатні мотивувати працівників продовжувати те, що вони роблять добре, додаючи їм енергії, рішучості та творчості в цій справі. Позитивний зворотний зв’язок мотивує людей ставати кращими. 

Втім, негативні відгуки мають здатність привертати увагу. Крім того, вони захищають від самовдоволення та мотивують людину сформувати власну думку. От тільки навіть найбільш доброзичлива критика може зруйнувати взаємини, підірвати впевненість у собі та придушити ініціативу.

То, може, краще все ж таки хвалити?
 

Яке співвідношення найефективніше?

Щоб відповісти на ці запитання, вчені вивели спеціальний коефіцієнт.

Вони виявили, що успішні та неуспішні команди відрізняються співвідношенням позитивних і негативних зауважень серед її членів. Середній коефіцієнт для найефективніших команд становив 5,6 (майже шість позитивних коментарів на кожен негативний).

Команди середньої ефективності мали коефіцієнт приблизно 1,9 (майже вдвічі більше позитивних зауважень, аніж негативних). А середній показник для низькоефективних команд — від 0,36 до 1 (майже три негативні зауваження на кожне позитивне).

Більше про коефіцієнт Лосада та дослідження – тут.

Оновлення: критика дослідження.


Читайте Нотатки СЕО в Telegram