Як утримати працівників: дослідження LinkedIn

Соцмережа LinkedIn проводила дослідження, щоб дізнатися, що допомагає компаніям утримати працівників.

Базою для представлення результатів слугувала так звана «крива виживання» (survival curve) зі сфери страхування життя — розрахунок у вигляді графіка, який показує ймовірність того, чи буде людина живою через певний час. LinkedIn застосувала той самий розрахунок, щоб побачити шанси того, що хтось залишиться в компанії через певний період.

Були переглянуті 32 мільйони профілів LinkedIn, і дослідники отримали власну «криву утримання» (retention curve). Дані говорять, що співробітник залишиться у компанії після 12 місяців роботи з ймовірністю 76%, через два роки — з ймовірністю 59%, а через три роки роботи — з ймовірністю 48%.

Фактори, які впливають на рішення співробітників надалі залишатись у компанії, не менш цікаві для дослідження.

1. Функціональний розвиток

Співробітники, які змінюють посади всередині компанії, навіть без підвищення, набагато частіше залишаються, на відміну від тих, хто тривалий час працює в тій самій ролі.

Через три роки співробітник, який отримав підвищення, з ймовірністю 70% залишиться і надалі у цій компанії, а той, хто рухався горизонтально, залишиться у компанії з ймовірністю 62%. Для порівняння: співробітник, який працює на тій самій позиції весь час, залишиться в компанії через три роки з ймовірністю лише 45%.

Цей висновок підтверджує досвід компанії Nielsen, яка виявила, що горизонтальний розвиток працівників підвищує шанси того, що вони залишаться у компанії на наступні 12 місяців, на 48%. Nielsen також підтримує концепцію «трансферів» (tours of duty), згідно з якою працівники постійно виконують у компанії нові функції, щоб отримати досвід у різних сферах.

Простіше кажучи: якщо ви хочете утримати працівників якомога довше, не дозволяйте їм стояти на місці. Вони в будь-якому випадку зроблять наступний крок — або всередині компанії, або за її межами.

2. Ефективний менеджмент

Цю фразу всі чули тисячу разів, але вона все одно не втрачає актуальності: люди звільняються не через роботу, а через керівництво. Співробітники компаній з відкритим та ефективним управлінням з ймовірністю 48% залишаться в них працювати через три роки. Для компаній з низьким рейтингом менеджменту цей показник складає лише 32%.

Більше того, опитування Ultimate Software 2017 року показало, що 56% співробітників відмовилися б від підвищення заробітної плати на 10%, аби залишитись із хорошим керівником. А дослідження, опубліковане у Harvard Business Review, стверджує: співробітників, які планують залишитись у свого роботодавця впродовж наступного року, у компаніях з високим рівнем довіри на 50% більше, аніж в компаніях з низьким рівнем довіри. 

Вивчаючи працівників, що звільняються, американський інститут дослідження громадської думки Gallup дізнався, що з більш ніж половиною працівників за три місяці до їхнього звільнення ні менеджер, ні інший керівник не говорили про їхнє задоволення роботою і плани на майбутнє. Відповідно, ефективні керівники з хорошими комунікаційними навичками можуть позитивно вплинути на утримання працівників в компанії.

3. Сфера повноважень

У компаніях, де працівники «мають вплив», залишаються на триваліший час. Так, через три роки ймовірність того, що співробітник і надалі працюватиме тут, складає 47%. У компаніях, менш схильних до поділу впливу з працівниками, така ймовірність — лише 35%.

Дослідження, опубліковане в 2018 році в International Journal of Human Resource Studies, виявило зв’язок між розширенням прав і можливостей співробітників і організаційною прихильністю і утриманням у компанії.


Приєднуйтеся до закритої facebook-групи управлінців

Дослідження LinkedIn не доводить, що наявність трьох вищезгаданих факторів допоможе компаніям утримати працівників. Воно демонструє кореляцію, а не причинно-наслідковий зв’язок. Отримані дані можуть спонукати компанії до пошуку невикористаних опцій для створення більшої мобільності співробітників, забезпечення відкритого та ефективного управління та надання співробітникам можливостей впливати на власну роботу.