Як утримати працівників: дослідження LinkedIn

як утримати працівників

Соцмережа LinkedIn провела дослідження, щоб дізнатися, що допомагає компаніям утримати працівників.

Базою для представлення результатів слугувала так звана «крива виживання» (survival curve) зі сфери страхування життя — розрахунок у вигляді графіка, який показує ймовірність того, чи буде людина живою через певний час. LinkedIn застосувала той самий розрахунок, щоб побачити шанси того, що хтось залишиться в компанії через певний період.

Були переглянуті 32 мільйони профілів LinkedIn, і дослідники отримали власну «криву утримання» (retention curve). Дані говорять, що співробітник залишиться у компанії після 12 місяців роботи з ймовірністю 76%, через два роки — з ймовірністю 59%, а через три роки роботи — з ймовірністю 48%.

Фактори, які впливають на рішення співробітників надалі залишатись у компанії, не менш цікаві для дослідження.

1. Функціональний розвиток

Співробітники, які змінюють посади всередині компанії, навіть без підвищення, набагато частіше залишаються, на відміну від тих, хто тривалий час працює в тій самій ролі.

Через три роки співробітник, який отримав підвищення, з ймовірністю 70% залишиться і надалі у цій компанії, а той, хто рухався горизонтально, залишиться у компанії з ймовірністю 62%. Для порівняння: співробітник, який працює на тій самій позиції весь час, залишиться в компанії через три роки з ймовірністю лише 45%.

Цей висновок підтверджує досвід компанії Nielsen, яка виявила, що горизонтальний розвиток працівників підвищує шанси того, що вони залишаться у компанії на наступні 12 місяців, на 48%. Nielsen також підтримує концепцію «трансферів» (tours of duty), згідно з якою працівники постійно виконують у компанії нові функції, щоб отримати досвід у різних сферах.

Простіше кажучи: якщо ви хочете утримати працівників якомога довше, не дозволяйте їм стояти на місці. Вони в будь-якому випадку зроблять наступний крок — або всередині компанії, або за її межами.

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

2. Ефективний менеджмент

Цю фразу всі чули тисячу разів, але вона все одно не втрачає актуальності: люди звільняються не через роботу, а через керівництво. Співробітники компаній з відкритим та ефективним управлінням з ймовірністю 48% залишаться в них працювати через три роки. Для компаній з низьким рейтингом менеджменту цей показник складає лише 32%.

Більше того, опитування Ultimate Software 2017 року показало, що 56% співробітників відмовилися б від підвищення заробітної плати на 10%, аби залишитись із хорошим керівником. А дослідження, опубліковане у Harvard Business Review, стверджує: співробітників, які планують залишитись у свого роботодавця впродовж наступного року, у компаніях з високим рівнем довіри на 50% більше, аніж в компаніях з низьким рівнем довіри. 

Вивчаючи працівників, що звільняються, американський інститут дослідження громадської думки Gallup дізнався, що з більш ніж половиною працівників за три місяці до їхнього звільнення ні менеджер, ні інший керівник не говорили про їхнє задоволення роботою і плани на майбутнє. Відповідно, ефективні керівники з хорошими комунікаційними навичками можуть позитивно вплинути на утримання працівників в компанії.

3. Сфера повноважень

У компаніях, де працівники «мають вплив», залишаються на триваліший час. Так, через три роки ймовірність того, що співробітник і надалі працюватиме тут, складає 47%. У компаніях, менш схильних до поділу впливу з працівниками, така ймовірність — лише 35%.

Дослідження, опубліковане в минулому році в International Journal of Human Resource Studies, виявило зв’язок між розширенням прав і можливостей співробітників і організаційною прихильністю і утриманням у компанії.

Дослідження LinkedIn не доводить, що наявність трьох вищезгаданих факторів допоможе компаніям утримати працівників. Воно демонструє кореляцію, а не причинно-наслідковий зв’язок. Отримані дані можуть спонукати компанії до пошуку невикористаних опцій для створення більшої мобільності співробітників, забезпечення відкритого та ефективного управління та надання співробітникам можливостей впливати на власну роботу.

Приєднуйтеся до закритої facebook-групи управлінців

CEO Club Ukraine

закритий бізнес-клуб
для ceo та власників